Aj keď sa častokrát zdá, že to, čo jeme, je zdravé a v duchu si nahovárame, že veď nám to predsa nijako nemôže uškodiť, opak je pravdou. Populárne a obľúbené kombinácie jedál sú síce veľmi vyhľadávané, no sú až také zdravé a “v pohode”, ako si myslíme? 

 

 

Poznáš to, ráno nestíhaš a prvé čo ti napadne, je urobiť si sendvič. Na tom by nebolo nič zlé, keby si to nezapila kávičkou 🙂 Rýchle cukry v bielom pečive zabraňujú vstrebávaniu vápnika a ak k tomu pridáš kávu, účinok je nulový.

Výskumy poukázali na to, že ak skombinuješ paradajky s uhorkami, môže to veľmi nepekne narušiť biochemické procesy v tvojom tele. To môže viesť k tomu, že telo nedokáže správne stráviť vitamíny obsiahnuté v zelenine.

Zemiaky a mäso patria k veľmi bežnej rutine. Škrob v zemiakoch vyžaduje alkalické tráviace tekutiny, pričom proteín z mäsa chce tie kyslé. Keď sú spolu, jednoducho uviaznu v žalúdku 🙁

Cestoviny sú plné škrobu, ten sa mení na jednoduchý cukor. Keď sa ten spojí s bielkovinou v mäse, vytvára nebezpečnú chemickú zmes, ktorá môže časom spôsobiť napríklad aj cukrovku.

Potraviny s vysokým obsahom soli nie sú až také nezdravé, ale vedú k dehydratácii, čím sa zvyšuje pravdepodobnosť, že vypiješ ešte viac piva. 😀

Kyslé ovocie spôsobuje, že trávenie je pomalšie. Okrem toho ananás obsahuje bromelaín, ktorý môže spôsobiť intoxikáciu.

Odborníci na výživu sa domnievajú, že hlavne sladké ovocie by sa malo jesť samostatne. Rovnako tak, ako aj mlieko.

Foto/Zdroj: brightside.me