Áno, všetky milujeme kávu. Najradšej ráno, cestou v autobuse alebo ešte pred prvou hodinou, v školskom bufete. Nie vždy je však pitie kávy dobré a niekedy nám môže spôsobiť viac škody ako osohu. O ktoré situácie ide?

 

Niektoré z nás pijú kávu denne, iné nevedia tomuto hnedému nápoju prísť na chuť. Niektorým chutí čerstvé presso, niekto preferuje latté či kapučíno. Ako to s týmto zázračným mokom funguje? Kedy je lepšie si kávu radšej nedopriať?

kava-2

Hlavne nie hneď po uvarení

Aj keď máš rada horúcu kávu, nie je práve dobrý nápad ju piť hneď po zaliatí do hrnčeka. Nechaj ju chvíľu vychladnúť. Podľa zdravotníkov a špecialistov na kávu by sme ju mali piť vtedy, ak má nižšiu teplotu ako 65 stupňov. Inak ti hrozí vysoké riziko vzniku rakoviny.

Ak si náchylná k úzkosti

Kofeín ovplyvňuje tvoj nervový systém a u ľudí, ktorí trpia stavom úzkosti alebo depresie sa ich stav môže rapídne zhoršiť. Jasné, môžeš si dať kávu, ale neprekračuj hranicu troch šálok denne. Ak sa necítiš dobre, nakopni sa zeleným čajom. 🙂

kava-1

Ak máš nedostatok spánku

Pýtaš sa prečo? Nový výskum potvrdil, že kofeín prestáva byť efektívny, ak spíš menej ako 5 hodín viac ako tri dni za sebou. Vtedy ti už nepomôže žiadna káva.

Hneď po prebudení

Pre tvoje telo nie je vzpruha ani to, ak si kávu dáš hneď po zobudení. Najlepšie je, ak počkáš dobré dve hodinky, odborníci sa zhodujú, že najlepšie účinky má káva medzi 10. a 12. hodinou dopoludnia. Ak ju piješ veľmi skoro, je dosť možné, že si vo väčšom strese. Otestuj to a pozoruj, ako sa cítiš. 🙂

kava-3

Foto: Tumblr, Pinterest 

Ivet
Šéfredaktorka, ktorá sa stará o to, aby ste vždy mali tie najnovšie a najzaujímavejšie informácie. Miluje arašidové maslo, New York a kávu. Raz bude mať namiesto obývačky obrovskú knižnicu a záhradu plnú pivoniek. :)

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here